Hautapaikat ja hautojen hoito

Hautausta, hautapaikkaa ja haudan hoitoa koskevat käytännön järjestelyt

Hautajaiset

Hautajaisjärjestelyt kannattaa aloittaa ottamalla yhteyttä joko kyseisen seurakunnan kirkkoherranvirastoon tai yksityiseen hautaustoimistoon.

Kun haluat varata seurakunnan tilan muistotilaisuutta varten, voit tutustua tiloihin etukäteen tästä linkistä.

Tilavarauksen voit tehdä kirkkoherranvirastossa (yhteystiedot alla). Tiloista peritään vuokra voimassa olevan hinnaston mukaisesti. Hinnasto on luettavissa Naantalin seurakuntayhtymän sivuilta tästä linkistä.

Hautapaikka

Naantalin seurakunnan alueella on kolme hautausmaata

Merimaskun seurakunnan alueella on

Rymättylän seurakunnan alueella on

Valkoisia kukkia roikkuu oksissa Tuberkuloosiparantolan muistokiven yllä Naantalin kirkon hautausmaalla.

Hautapaikan voi lunastaa määräajaksi. Kun haluat sopia hautapaikasta Naantalin kirkon hautausmaalla, Hakapellon hautausmaalla Velkuan hautausmaalla, Rymättylän hautausmaalla tai Merimaskun hautausmaalla, ole yhteydessä seurakuntayhtymän taloustoimistoon (ks. yhteystiedot alla). Hautapaikkamaksut määräytyvät voimassa olevan hinnaston mukaisesti. Hinnasto on luettavissa Naantalin seurakuntayhtymän sivuilta tästä linkistä.

Haudan hoito

Omaisten on nimettävä hautaoikeuden haltija, joka vastaa haudan hoidosta ja edustaa omaisia hautaa koskevissa kysymyksissä.

Haudalle voi istuttaa itse perennoja tai kesäkukkia. Voit myös tilata seurakuntayhtymältä haudanhoidon kukilla. Seurakuntayhtymä on istuttanut uusille uurnahauta-alueille maanpeittokasveja. Siten näille uurnahaudoille ei myydä erikseen haudanhoitopalveluita. Seurakuntayhtymä hoitaa näillä haudoilla valmiiksi kasvavia maanpeittokasveja.

Kun haluat sopia haudan hoidosta jollain Naantalin seurakunnan hautausmaista, ole yhteydessä seurakuntayhtymän taloustoimistoon (ks. yhteystiedot alla). Vuodesta 2022 lukien voidaan tehdä 5 ja 10 vuoden hoitosopimuksia myös Merimaskun ja Velkuan hautausmaille. Velkualla mahdollisuus myös haudan kesähoitoon.

Haudanhoitohinnat määräytyvät voimassa olevan hinnaston mukaisesti. Hinnasto on luettavissa Naantalin seurakuntayhtymän sivuilta tästä linkistä.

Etsitkö tiettyä hautaa hautausmaalta?

Naantalin kirkon, Hakapellon, Velkuan ja Merimaskun hautausmaiden hautapaikkatietoja voit kysyä seurakuntayhtymän taloustoimistosta.

Piispantie 2
21100 Naantali

Avoinna ma-pe klo 9-13. Kesäaikaan poikkeuksia. Hautapaikat ja hautojen hoito Toimituspalkkiot Kirjanpito

Piispantie 2
21100 Naantali

Perhejuhlat, hautajaiset, tilavaraukset. Kirkkoherranviraston puhelinnumeroihin ei voi lähettää tekstiviestejä. Muihin työntekijöiden puhelinnumeroihin voi lähettää tekstiviestejä normaalisti. Poikkeuksia aukioloissa kesällä ja juhlapyhinä.