Velkuan hautausmaa

Palvan kirkkotie 21, 21100 Naantali

Hautausmaa sijaitsee vuonna 1793 valmistuneen Velkuan Pyhän Henrikin kirkon ympärillä ja se on rajattu kiviaidalla.

Hautausmaata on laajennettu etelään ja länteen päin vuosina 1857-1863 ja 1927.

Muistomerkkejä

• Muualle haudattujen muistelupaikka sijaitsee hautausmaan kiviaidan vieressä tapulin itäpuolella.
  • Veteraanikivi on velkualainen luonnonkivi, josta tehty muistomerkki on pystytetty viime sotiemme veteraanien muistoksi. Muistomerkki sijaitsee kirkkomaan ulkopuolella Palvan meritaistelun muistomerkin vieressä.
  • Kansalaissodan sankarivainajan muistomerkki on pystytetty Tampereen taistelussa 1918 kaatuneen 23 vuotiaan Leo Fagerholmin muistolle ja siinä on teksti "Sankarina kaatui edestä rakkaan isänmaan Tampereella". Muistomerkki sijaitsee tapulin ja pääsisäänkäynnin välisen käytävän varrella.

Hautapaikka  Velkuan  hautausmaalla

Parkkipaikat