Naantalin kirkko muuttuu Unikeonpäivän lataamoksi 26.-27. heinäkuuta

Tänä vuonna Naantalin seurakunta tarjoaa kaikille Unikeonpäivän juhlijoille jotain aivan uutta. Unikeonpäivän juhlija pääsee levähtämään ja lataamaan omia sekä älylaitteidensa akkuja Naantalin kirkon rauhaan.

- Kirkkoon rakennetaan Unikeonpäivän lataamo, jossa pääsee makoilemaan säkkituoleissa ja ottamaan päiväunet, jotta jaksaa taas nauttia kaksipäiväisen Unikeonpäivän juhlahumusta, kertoo idean äiti, pappi Riikka Hietanen.

- Kirkkoa pääsee aistimaan ihan uudenlaisella tavalla. Siispä lämpimästi tervetuloa latailemaan, Hietanen kutsuu.

- Samalla voi myös tutustua kirkon kesänäyttelyihin ”Elämänpuun hedelmät” ja ” Naantalin auringot” sekä Unikeonpäivän taustoihin, hän lisää.

”Elämänpuun hedelmät” -näyttely koostuu naantalilaisen Nelli Maikoen taiteilemasta seinävaatteesta sekä Sulkakynät -runoryhmän runoista. Näyttelyn yhteydessä voi kirkossa vierailijat osallistua ”Rukousten ryijyn” tekemiseen solmimalla ryijyyn oman rukouksensa. ”Naantalin auringot” -näyttelyyn on puolestaan koottu lasten näkemyksiä Naantalin auringosta.

Torstaisin on myös luvassa rauhoittavia musiikkihetkiä. Unikeonpäivänä 27.7. klo 20 kirkossa konsertoivat Manfred Gräsbeck, viulu ja Maija Lehtonen, urut. Konsertti järjestetään yhteistyössä Turun Urkujuhlien kanssa.

Unikeon lataamo on avoinna Naantalin kirkossa 26.-27.7. klo 11-18.

2023-07-24 10:38:43.0