Nimikkolähetit

Työntekijöitämme maailmalla

Naantalin seurakunta tukee eri lähetysjärjestöjen työyhteydessä työskenteleviä lähetystyöntekijöitä, jotka ovat lähteneet kertomaan tätä ilosanomaa muihin maihin. Sinä olet heidän lähettäjänään avainasemassa maailman evankelioinnissa. Lähetit eivät voi työskennellä ilman lähettäjien taustatukea. He ovat riippuvaisia niin taloudellisesta tuesta kuin esirukouksistammekin.

Syrjätiet

Markus ja Kia Syrjätie
Japani

Ev. lut. Kansanlähetys

Syrjätien perhe lähti ensimmäiselle työkaudelleen Japaniin marraskuussa 2020. Markus ja Kia valmistuivat lähetystyöntekijöiksi tammikuussa 2020 Kansanlähetyksen lähetyslinjalta, jolla he kartuttivat tietoja ja taitoja lähetystyöntekijän tehtäviä varten.

Yksi lähetystyöntekijän tärkeimmistä työkaluista on paikallinen kieli, ja siksi Markus ja Kia opiskelevat alkuun kahden vuoden ajan japanin kieltä kielikoulussa Kobessa. Tämän jälkeen he tulevat tekemään seurakuntatyötä jossakin Länsi-Japanin evankelisluterilaisen kirkon paikallisseurakunnassa.

Youtube-kanava Syrjäteillä JapanissaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Kari Tynkkynen

Viro
Evankelinen lähetysyhdistys ELY ry

Kari Tynkkynen toimii Viron kirkon pastorina länsi-Viron rovastikunnassa. Hän on Kullamaan, Mihklin ja Piirsalun seurakuntien kirkkoherra.

Nimikkokohde - Ginnirin päiväkeskus lapsille
Itä-Etiopiassa sijaitsevassa Ginnirin kaupungissa toimii Lähetysyhdistys Kylväjän ja suomalaisten kummien tuella lasten päiväkeskus, jonka toiminnasta vastaavat Ginnirin Mekane Yesus -seurakunta ja Ginnirin kaupunki.

Keskuksessa tuetaan lasten koulunkäyntiä ja huolehditaan heidän ruokailustaan. Kahdesti vuodessa lapset saavat kummiohjelman kautta uudet vaatteet ja kengät. Kummiohjelma kattaa myös lasten terveydenhoitokulut, kuten antibiootti- ja kipulääkkeet.

Lapset saavat kuulla keskuksessa myös opetusta Jeesuksesta. Keskuksen toiminta on avoimesti kristillistä ja se on avoin niin luterilaisille, ortodokseille kuin muslimeillekin.

Kummiohjelmassa on mukana 60 köyhää lasta, joista osa on orpoja. Lasten iät vaihtelevat noin kolmesta ikävuodesta teiniin. Lapset, joilla ei ole vanhempia, asuvat sukulaisensa tai ystäväperheensä luona.

Kolkat

Riikka-Maria ja Tomas Kolkka,
Pohjois-Thaimaa

Suomen Lähetysseura

Riikka-Maria ja Tomas ovat tehneet kieli-, musiikki-, ja seurakuntatyötä lua-kielivähemmistön keskuudessa Pohjois-Thaimaan vuoristokylissä vuodesta 2012 alkaen. Tätä ennen (vuosina 2003-2011) he työskentelivät kieli- ja raamatunkäännöstyössä Papua Uudesssa Guineassa.

Nimikkokohde - Medialähetysjärjestö Sanansaattajien
indonesiankielinen Naiset toivon lähteellä radiotyö Jakartalla, Indonesiassa

Kansainvälinen Toivoa naisille -työ toimii sen puolesta, että yhä useammat naiset ympäri maailman voisivat kuulla olevansa arvokkaita, saada toivon ja ihmisarvoisen elämän. Liikkeen ydin on rukouskalenteri, jossa on jokaiselle päivälle yksi lyhyt rukous. Saman rukouksen rukoilee noin 60 000 naista eri puolilla maailmaa. Samalla kalenteri välittää tietoa naisten tilanteista eri puolilla maailmaa.

Työhön liittyvät myös Toivoa naisille -radio-ohjelmat. Puolet ohjelma-ajasta on käytännön neuvoja, toinen puoli kristillistä sisältöä. Monille maaseudun naisille radio on ainoa mahdollisuus olla yhteydessä ulkomaailmaan ja ainoa väylä kuulla Jeesuksesta.