Apua ja tukea lapsiperheille

Keskusteluapua

Tiesitkö, että seurakunnassa on töissä sosiaali- ja terveysalan ammattilaisia? Heitä kutsutaan diakoniatyöntekijöiksi, koska heillä on myös hengellisen työn pätevyys. Kirkon diakoniatyö on yhteiskunnassa osaltaan täydentämässä palveluverkostoa ja tukemassa sekä ohjaamassa niiden piiriin.

Elämässä saattaa tulla vastaan aikoja, jolloin tuntuisi hyvältä voida jutella ajatuksistaan tai elämän kiemuroista. Nykyinen maailman tila saattaa ahdistaa ja huolettaa ja monenlaiset pelot voivat nousta pintaan. Ole siis rohkeasti yhteydessä seurakunnan työntekijöihin - ei tarvitse odottaa niin kauan, että murhe on vuoren kokoinen.

Taloudellista apua ja neuvontaa arjen ongelmatilanteisiin

Jos rahat eivät riitä elämiseen, sinulla on mahdollisuus hakea taloudellista apua diakoniatyöltä perheesi arkeen.

Jos tuntuu, että esimerkiksi Kelan lomakeviidakko lannistaa, voit myös pyytää meiltä käytännön apua tukien hakemiseen.

Taloudellisen avun muotoja ovat taloudellinen apu, esim. ruokaan. Seurakunnan kerho- tai rippikoulumaksuista voi vähävaraisuuden perusteella hakea vapautusta.

Apua haetaan ottamalla yhteyttä diakoniatyöntekijään ja tulemalla vastaanotolle sovittuna aikana. Vähävaraisuuden toteamiseksi sinun tulee esittää samassa ruokataloudessa asuvien tulo- ja menotiedot. Asiasi käsitellään täysin luottamuksellisesti.

Kirpputori – edullisia ostoksia, tavaran kierrätystä ja lahjoituksia

Seurakuntakeskuksessa toimii kirpputori, jossa voit tehdä edullisia hankintoja. Sinne voit myös lahjoittaa pieneksi jääneitä vaatteita tai leikeistä poisjääneitä leluja. Tuotto käytetään oman seurakunnan avustuksiin.

Kirpputori avoinna ma, ti ja to klo 10-14 ja ke klo 10-18.

Diakoniatyön kautta voit myös saada kirpputoriltamme lahjoituksena mm. vaatteita ja taloustarvikkeita.

Kahvia ja pullaa sekä kohtaamisia

Seurakuntakeskuksessa on myös kahvila, Café Armo, josta saa maittavia leivonnaisia ja kupin kuumaa, ja juttuseuraa. Kahvimaksu on vapaaehtoinen.

Kahvila avoinna ma, ti ja to klo 10-14 ja ke klo 10-18.

Diakoniatyöntekijöiden yhteystiedot

Päivi Leino 040 130 8341, paivi.leino@evl.fi
Mari Syrjäkoski-Vuollet 040 130 8342, mari.syrjakoski-vuollet@evl.fi
Minna Pykälämaa 040 130 8343, minna.pykalamaa@evl.fi