Diakoniaa ja kohtaamisia

-rinnallakulkemista ja yhdessä tekemistä

Kaipaatko keskusteluapua, tai vaikkapa rukousta
Ole yhteydessä diakoniatyöntekijään, kun mieltäsi painaa huoli, murhe tai kaipaat kuuntelijaa. Diakoniatyöntekijän tavoitat parhaiten arkisin puhelimitse tai sähköpostilla:
Katso diakoniatyöntekijöiden yhteystiedot tästä linkistä

DIAKONIATYÖNTEKIJÄ PÄIVYSTÄÄ
maanantaisin klo 13-15 ja torstaisin klo 10-12 Naantalin seurakuntakeskuksessa, Piispantie 2. Sisäänkäynti pääovista alakerran diakoniatoimistoon.

Kirkonkeskusteluapu auttaa myös.

_______________________________________________________________

Diakoniatyö on kuuntelemista, tukemista ja rinnalla kulkemista erityisesti silloin, kun elämä tuntuu vaikealta. Jos sinulla on kipeitä, mieltä painavia asioita ja tarvitset ammattiapua, diakoniatyöntekijät ovat sinua varten. Ammattimaista auttamista tärkeämpää on diakonia elämäntapana. Kristillisyys ja diakonia tulevat todeksi siellä, missä ihmiset todella välittävät toisistaan. Diakonian vapaaehtoistoiminnasta voit löytää myös sopivan tavan elää tätä toideksi ja palvella toisia.

Jos rahat eivät riitä elämiseen, sinulla on mahdollisuus hakea taloudellista apua diakoniatyöltä. Seurakunnan taloudellinen apu on pääsääntöisesti kertaluontoista. Taloudellista tukea hakevalta edellytetään, että hän on selvittänyt mahdollisuuden saada yhteiskunnan lainmukainen sosiaaliturva. Voit pyytää meiltä myös käytännön apua tukien hakemiseen Kelan kautta tai Naantalin kaupungin sosiaali- ja terveyspalveluista. Taloudellisen avun muotoja ovat raha- ja ruoka-apu. Apua haetaan ottamalla yhteyttä Diakoniatyöntekijöihin ja tulemalla diakoniatyönvastaanotolle sovittuna aikana. Vähävaraisuuden toteamiseksi sinun tulee esittää samassa ruokataloudessa asuvien tulo- ja menotiedot.