Päiväkerho - leikin lumoa ja hiljaisuutta

Kevään 2024 toimintakausi alkaen viikolla 3

Päiväkerho 2-5 vuotiaille ti klo 9-12, ke 9-12 ja pe 9-12
Paikka: Nuhjalan toimitila, Nuhjalantie 5 A 11, 3. krs.

llmoittautumiset ja tiedustelut

Päiväkerhot ovat maksuttomia.

Ilmoittautuminen sähköisellä lomakkeella
Tiedustelut: Päivi Sillanpää, 040 130 8326, paivi.sillanpaa@evl.fi.

Lastenohjaajien yhteystiedot tästä linkistä
Lisäksi kaikkiin tiedusteluihin vastaa johtava kasvatuksen viranhaltija paivi.sillanpaa@evl.fi tai 040 130 8326.

Seurakuntien päiväkerhot ovat kirkon toimintaa 2–5 -vuotiaiden lasten parissa. Päiväkerhossa vaalitaan lapsen kokonaisvaltaista kasvua. Päiväkerhossa toimitaan lasten, vanhempien ja työntekijöiden välisessä kumppanuudessa. Päiväkerho on tavoitteellista kirkon varhaiskasvatusta.

Pienen lapsen leikkitaidot kehittyvät ryhmässä. On hauska leikkiä toisten lasten kanssa. On vauhtia ja menoa, yhdessä leikkimisen vaikeutta ja lumoa. Päiväkerhossa lastenohjaaja rakentaa toiminnan monipuoliseksi, lapsen kokonaiskehitystä tukevaksi. Liikkuminen, käsillä tekeminen, taide ja ilmaisu eri muodoissaan ovat päiväkerhon arkea. Huikeimmat ideat ovat usein lähtöisin lapsilta, vaikka lastenohjaajalla onkin keskeinen suunnitteluvastuu. Hiljentyminen, käsien ristiminen rukoukseen ja yhteinen laulu ovat turvallisuutta ja jatkuvuutta luovia rituaaleja. Lapsen hengellisyyden vaaliminen arjessa on tärkeää. Kristinuskon suuri kertomus ja omien kulttuuristen juurien tuntemus ovat suuri aarre.

Seuraa meitä somessa

Lapset Hoi! - Naantalin seurakunnan lapsiperheet Facebookissa