Arkiehtoollinen

Hetki lähteellä keskellä viikkoa

Naantalin seurakuntakeskuksen kappelissa (Piispantie 2) vietetään joka keskiviikko klo 12 pienimuotoista arkiehtoollishetkeä, josta on tullut monelle tärkeä hiljentymispaikka keskellä arjen kiireitä.

Arkiehtoollinen kestää noin puoli tuntia. Se on lyhyydestään huolimatta kokonainen jumapanpalvelus tiivisti pakattuna. Sitä vietetään viikkomessun kaavalla ja laulamme myös virsiä. Papin lisäksi kanttori on aina mukana.

Ehtoollishetken jälkeen voi suunnata kirkkokahville seurakuntakeskuksen Kohtaamispaikalla toimivaan Café Armoon.

Arkiehtoollista vietetään syyskuun alusta toukokuun loppuun. Kesäkuukaudet toiminta on tauolla.

Tervetuloa kokemaan hiljentymistä, rauhaa ja pysähtymään hetkeksi virvoituksen lähteelle!

Kuvan etualalla avonainen virsikirja. Taustalla pappi kaataa viiniä pikariin.

Papilla ehtoollisleipä sorminsa välissä. Näyttää sitä kameralle.

Silmäni aukaise, Jumalani.
Kaikki muu turhaa on rinnallasi.
Aamulla noustessa vierelle jää.
Liekkisi loistaa, kun yö hämärtää.

Viisauden lähde, vie viisauteen.
Tietäni ohjaa, kun matkaani teen.
Luottaa voin Isäni rakkauteen.
Kätkeydyn suojaasi turvalliseen.

Yksin en pystyisi taistelemaan.
Voiman ja viisauden sinulta saan.
Heikkojen auttaja voittamaton,
ainoa toivoni sinussa on.

(vk 923)