Toimintaa

Tekemistä, yhteyttä, tukea, iloa

Diakoniatyön toiminta tarjoaa tekemistä, ystäviä, iloa, tukea ja seurakuntayhteyttä. Säännöllinen kerho- ja piiritoiminta ja satunnaisemmat leiripäivät ja retket kutsuvat mukaansa kohtaamaan ja jakamaan. Ryhmät ja tuokiot ovat aivan kaikkia seurakuntalaisia varten.

Tärkeää vertaistukea on tarjolla erityisryhmiin kuuluville yhteisten kokoontumisten kautta. Monet tapahtumat toteutetaan yhdessä vertaistukiryhmien tai -järjestöjen kanssa.

Hyvää huomenta naantalilaiset!

Suosituin toimintahetkemme on tiistaisin klo 11 alkava Hyvää huomenta naantalilaiset! -hartaus Kohtaamispaikan Café Armossa. Näissä tuokioissa Lauletaan, rukoillaan, kuullaan musiikkiesityksiä tai muita esityksiä ja vaihtelevien puhujien hartauksia.

Vertaistukiryhmiä

• Liikuntavammaisille kerran kuussa ti klo 14-15.30. Minna Pykälämaa.
  • Omaishoitajille kerran kuussa to klo 13 (ryhmähuone 4). Diakoniatyöntekijä Mari Syrjäkoski-Vuollet ja Naantalin kaupungin avohuollon ohjaaja Kirsi Peijonen.
  • Kehitysvammaisille arkipyhäkoulu kerran kuussa ti klo 15-16.15 Aurinkosäätiön palvelutalon alakerran kabinetissa. Tied. 040 130 8343.
  • Sururyhmä. Läheisensä menettänyt voi osallsitua sururyhmään. Omaisten nimeämälle yhteyshenkilölle lähetetään kutus sururyhmään.

Keskustelua

• Raamattupiiri joka toinen torstai klo 15 (ryhmähuone 4). Luemme kulloinkin yhdessä sovittua Raamatun kirjaa ja pohdiskelemme sen sanomaa Mari Syrjäkoski-Vuolteen seurassa.
  • Ystäväpiiri Velkuan Kummelissa kerran kuussa ke klo 12.30. Minna Pykälämaa.

Käsityö- ja askarteluryhmiä

• Ahkerat puikot -ryhmä valmistaa mm. hypistelymuhveja muistisairaille ke klo 11 Kohtaamispaikalla.
  • Tillukkapiiri neuloo pikkusukkia naantalilaisille kastettaville ke klo 17 Pirjon, Tuulikin ja Ullan seurassa.
  • Korttiaskartelua kerran kuussa ma klo 10-13 (ryhmähuone 3) Eilan ja Ullan opastuksella.

Pelailua

• Äijäbiljardi Reijon seurassa perjantaisin klo 18 Dipolissa (seurakuntakeskuksen alakerta). Biljardia, tikkaa, kahvia ja keskustelua.
  • Pelimimmit joka toinen ma klo 14 Dipolissa (seurakuntakeskuksen alakerta). Tule pelaamaan ja aktivoimaan aivojasi Pirkon, Inkerin ja Susanin kanssa.

Muuta

• Sauvakävelyä to klo 10. Lähtö Aurinkotien puolelta.
  • Sulkakynät - itseohjautuva luovan kirjoittamisen ryhmä. Tiedustelut: Kirsi Kanerva, p. 050 590 3025.

Poikkeukset toiminta-ajoissa

Piirit ja ryhmät ovat tauolla kesällä, jolloin kokoonnumme vain kesäkuussa tiistaisin Hyvää huomenta naantalilaiset hartauteen. Toiminta on tauolla myös joulun aikaan viikolla 51-01 ja pääsäisen alla hiljaisella viikolla.