Lähetystyö ja kansainvälinen diakonia

Jeesuksen askelissa, toisistamme huolehtien

Kristinuskon keskeisin sanoma on Jeesus, joka tuli sovittamaan koko maailman synnit ja joka kutsuu kaikkialla maailmassa jokaista matkaansa. Meitä kutsumaan mukaan kertomaan kaikille tästä armosta ja rakkaudesta. Samalla meitä rohkaistaan huolehtimaan ja välittämään toisistamme ja luomakunnasta. Jeesus sanoi: "Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät."

Naantalin seurakunta kiinnittyy tämän kansainväliseen lähetystyöhön ja kansainväliseen vastuuseen sekä paikallistoiminan että lähetysjärjestöjen ja kehitysyhteistyöjärjestöjen kautta. Suomen evankelis-luterilainen kirkko toimii lähetystyön, kehitysyhteistyön ja katastrofiavun kautta yli 60 maassa, kuudessa maanosassa. Työtä kirkossa koordinoi Kirkon lähetystyön keskus. Työstä ulkomailla vastaavat kirkon kanssa sopimuksen tehneet järjestöt.