Lapsille ja perheille

Leikin lumoa, hauskaa yhdessäoloa ja pyhän kohtaamista

______

Toimintaa

Päiväkerho

Avoimet perhekahvilat ja vauvakerho

Muskarit ja lapsikuoro

Pyhäkoulu ja muu toiminta

Kesätoiminta

Koululaisten kesäkerho ja muuta kesätoimintaa koululaisille löytyy tästä linkistä

Koululaisten ja eskarilaisten kokkikerhot löytyvät tästä linkistä

_______

Kerhot ja tapahtumat ovat lasta varten ja lapsesta välittäminen ja rakkaus heijastuvat lastenohjaajan tavasta olla lapsen kanssa, kuunnella lasta, puhua hänen kanssaan. Nähdyksi tuleminen lujittaa lapsen itsetuntoa.  Toiminnan perustana on kristillinen ihmiskäsitys. Ihmettelylle ja elämän pohdinnoille on aikaa toisten lasten ja aikuisen seurassa.

Eri toimintamuotojen puitteissa vuoden mittaan ihmettelemme yhdessä luonnon kauneutta vuodenaikojen vaihtuessa, tutkimme kasveja ja eläimiä  luonnossa ja opettelemme  pitämään huolta ympäristöstä, iloitsemme kavereista ja ulkoleikeistä, maalaamme, leikimme, askartelemme ja liikumme musiikin tahtiin, ja ihmettelemme yhdessä mikä voi olla meille pyhää. Vauvaperheiden kanssa tapaamme muita vauvaperheitä mm. värikylpyjen merkeissä vauvakerhossa.

Seurakunnan varhaiskasvatustyötä tekevät alan ammattilaiset. Työntekijät ovat suorittaneet lapsi- ja perhetyön perustutkinnon. Se antaa valmiudet työskennellä niin kirkon kuin yhteiskunnankin varhaiskasvatuksessa. Lastenohjaajan osaamisalueita ovat muun muassa lapsen kehityksen tuntemus sekä varhaispedagogiikka ja kristillinen kasvatus. Heidän tehtävänään on tukea lapsen kokonaisvaltaista kasvua.

Naantalin seurakunnan varhaiskasvatuksen yhteistyökumppaneita ovat mm. MLL, Naantalin kaupunki ja Kirjahyrrä.