Yhteisvastuu - välittämisen kansanliike

Yhteisvastuukeräys on evankelis-luterilaisen kirkon vuosittainen suurkeräys, joka auttaa hädänalaisia syntyperään, uskontoon tai poliittiseen vakaumukseen katsomatta Suomessa ja kehitysmaissa.

Auta nuoria kohti valoisampaa tulevaisuutta Suomessa ja maailmalla

Vuonna 2024 Yhteisvastuu auttaa nuoria, jotka kokevat syvää yksinäisyyttä tai ovat vaarassa syrjäytyä, menettää elämänhallintansa tai mahdollisuutensa hyvään elämään Suomessa ja maailmalla.

Avun vievät perille HelsinkiMissio, Suomen evankelis-luterilaisen kirkon seurakunnat ja Kirkon Ulkomaanapu.

Kotimaassa tuotot ohjataan HelsinkiMission ja seurakuntien kautta yksinäisille nuorille. Kirkon Ulkomaanapu (KUA) puolestaan auttaa maailman katastrofialueilla esimerkiksi mahdollistamalla lasten ja nuorten koulunkäyntiä sekä ammatillista koulutusta. Tämän vuoden avustuskohde on Uganda.

Kevät on perinteiseen tapaan aktiivista keräyskampanjan aikaa, mutta Yhteisvastuulle voi lahjoittaa ympäri vuoden.

Oman seurakunnan keräykseen voit lahjoittaa

Kirkkopalvelujen keräyslupa Manner-Suomessa RA/2020/639, voimassa toistaiseksi.
Ahvenanmaalla: Keräyslupa ÅLR/2023/7525, voimassa 1.1. – 31.12.2024.

Lämmin kiitos lahjastasi!

#yhteisvastuu2024

Lisää tietoa Yhteisvastuukeräyksestä:
www.yhteisvastuu.fi

Yllä olevasta bannerilinkistä pääset Naantalin seurakunnan omalle lahjoitussivulle.