Kotikäynnit

Tulisimmeko tervehtimään?

Synttäritervehdykset

85 ja 90 vuotta täyttäville sekä sitä vanhemmille seurakuntalaisillemme lähetämme onnittelukortin. Pyydettäessä tulemme mielellämme onnittelukäynnille kotiin. Diakoniatyöntekijöiden Minna Pykälämaan tai Anna Ojalan yhteystiedot löytyvät mm. onnittelukirjeestä.

Henkilökohtainen kutsu yhteisiin syntymäpäiväjuhliin seurakuntakeskukseen lähetetään 75- sekä 80-vuotiaille.

Mikäli toivot syntymäpäivätervehdystä ja yhteystietosi/omaisesi yhteystiedot ovat salaiset tai lähiaikoina muuttuneet, ota yhteyttä diakoniatyöntekijään.

Tarvitsetko tukea? Haluatko keskustella?

Joskus voit tarvita ulkopuolista kuuntelijaa. Esimerkiksi kun erilaiset elämässä esiin nousevat kysymykset askarruttavat mieltäsi, ja haluat keskustella niistä. Diakoniatyöntekijä on silloin sinua varten.

Keskustelun aiheena voi olla melkein mikä vaan: Elämässäsi sattuneet asiat, kuten huolet, ilot ja surut. Yksinäisyys tai sairaus voivat olla asioita, joista haluat jutella. Tai ehkä kaipaat keskustelukumppania erilaisten vaihtoehtojen pohdintaan. Voit myös kysyä diakoniatyöntekijöiltä neuvoja arkisiin asioihin, kuten etuisuuksien hakemiseen tai vapaaehtoistyön tekemiseen seurakunnassa. Diakoniatyöntekijän kanssa voit tietysti keskustella myös hengellisistä kysymyksistä ja vaikka rukoilla yhdessä.

Jos sinun on vaikea liikkua kotoasi seurakuntaan, pyydä diakoniatyöntekijää käymään luonasi. Hän tulee mielellään käymään, asut sitten kotona tai laitoksessa.

Soita ja varaa aika

Kun haluat pyytää diakoniatyöntekijää kotiisi, soita ja varaa häneltä aika. Voit sopia ajan myös sähköpostitse. Ole yhteydessä riippumatta siitä, oletko seurakunnan jäsen.

Katso diakoniatyöntekijöiden yhteystiedot tästä linkistä